Pandemia choroby COVID-19 wywoływanej wirusem SARS-CoV-2 w dużym stopniu wpłynęła na nasze codzienne funkcjonowanie. Konieczność ograniczenia przemieszczania się przyczyniła się także do zmian w życiu zawodowym pracowników biur nieruchomości. Jak w obecnej sytuacji wygląda praca pośredników?
Ograniczenie bezpośrednich kontaktów z klientami
Rozprzestrzenianie się koronawirusa spowodowało konieczność dokonania zmian w funkcjonowaniu biur nieruchomości. Część tego typu placówek zdecydowała się na zamknięcie swoich oddziałów stacjonarnych. W niektórych biurach nieruchomości ograniczono liczbę pracowników przebywających w tym samym czasie w miejscu pracy. Jeśli dochodzi do spotkań z klientami, to organizowane są one z zachowaniem środków ostrożności. Pośrednicy ograniczają bowiem bezpośredni kontakt z osobami zainteresowanymi korzystaniem z usług biura nieruchomości. Nie oznacza to jednak, że w mniejszym stopniu niż wcześniej dbają o relacje z klientami. Aby rozpoczęte transakcje mogły zostać zakończone, wykorzystywane są inne sposoby komunikacji.
Aktualizowanie ofert
Pracownicy biur nieruchomości zdają sobie sprawę z tego, że mimo trudnej sytuacji wiele osób wciąż jest zainteresowanych sprzedażą czy kupnem mieszkania. Konieczność spędzania większej ilości czasu w domu powoduje, że klienci, którzy rozpoczęli proces szukania nieruchomości, chętnie przeglądają oferty w celu znalezienia odpowiedniego dla siebie rozwiązania. Z tego względu pośrednicy zwracają szczególną uwagę na to, by oferty dostępne w internecie były na bieżąco aktualizowane.
Zmniejszenie liczby prezentowanych nieruchomości
Ze względu na bezpieczeństwo klientów, jak i pośredników, w obecnej sytuacji doszło do znacznego zmniejszenia liczby prezentowanych nieruchomości. Przed ewentualnym spotkaniem w sprzedawanym mieszkaniu pośrednicy upewniają się, że klient dobrze zapoznał się z daną ofertą. Nieruchomość przedstawiana jest głównie za pomocą komunikatorów internetowych. Jeśli dochodzi do oglądania mieszkania na żywo, pracownicy biur nieruchomości przypominają klientom o niezbędnych środkach ostrożności i zachęcają do samodzielnego przybycia na spotkanie.
Wideokonferencje i kontakt telefoniczny
Pośrednicy dbają o dobre relacje z klientami m.in. poprzez kontakt telefoniczny. W ten sposób mogą odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące danej nieruchomości. Oprócz tego, pomagają osobom, które rozpoczęły już proces realizowania transakcji. W tym trudnym czasie mieszkania w większości przypadków prezentowane są zdalnie, np. przy użyciu smartfona. Wykorzystuje się również wirtualny spacer, który umożliwia klientowi dokładne obejrzenie interesującej go nieruchomości.
Wsparcie w realizowaniu formalności
Konieczność ograniczenia przemieszania się i zamknięcie niektórych oddziałów stacjonarnych biur nieruchomości nie oznacza, że klienci muszą zrezygnować z zajmowania się formalnościami. Wiele kwestii prawnych można zrealizować bez wychodzenia z domu, np. zawarcie umowy pośrednictwa. Kontakt e-mailowy oraz telefoniczny umożliwiają również pośrednikom przeprowadzanie konsultacji dotyczących zawieszenia rad kredytu hipotecznego czy pozyskiwania niezbędnych dokumentów.